krokodiltårar

krokodiltårar
stora och blå
snarare genomskinligt skulle jag vilja påstå
men bara för en melodramatisk touch, förblir blå ett oändligt öppet hav stort

krokodiltårar kommer inte av sig självt
de utlöses av en mängd plågsamma faktorer
så många som inte stoppar ens om man räknar upp med bägge händerna
men där allra högst på prioskalan för krokodiltårar möter han tapperhet vars glans aldrig erkänner
hur jag rivs, slits, förtär, förstörs och förgörs alla delar av min hjärna, mitt hjärta och min enda själ
all glöd släcks nu på gatorna och nu släcker vi den lågan som jag aldrig skulle ha tänt

krokodiltårar är det enda minnet jag minns från att ha varit en del av dig

Kommentarer
Postat av: Emelie

Okej =)

2011-03-10 @ 10:32:02
URL: http://sunkish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0